kestane nasıl saklanır


Kestane nasıl saklanır? Bilirsiniz kestane haşlanarak, ya da mangal veya ocak üzerinde patlatılarak pişirilir çerez olarak tüketilir. Ayrıca çeşitli yemeklerin hazırlanmasında katkı malzeme olarak kullanılır. Tek başına kullanılarak çorbası, reçeli, şekerlemesi, püresi, ezmesi yapılır. Kestane, çoğu yemeklerin yanında garnitür olarak kullanılır. Sonbahar ve kış mevsimi boyunca kestane pazarlarda ve marketlerde bol bulunur. Kestaneyi seviyorsanız eğer, bolluğunda ihtiyacınız kadar alın saklayın.

Kestane nasıl saklanır, kestane kebabını seven biri olarak iki yıldır kestane saklıyor ve yazın patlatıyorum. Yerken göstermiyorum, ne yiyorsun diye sorduklarında patlamış kestane yiyorum diyorum. Bazıları kafayı sağa sola salayıp Allah Allah deyip yanımdan savuşuyor. Bazıları ise sözlerime inanmıyor, varsın inanmasınlar. Ben kestanemi yemeye devam ediyorum. Kestaneyi ihtiyacınız ölçüsünde alın, üzerini çizin, yıkayın ve kurutun. Ve buzdolabı poşetine koyun, etiketleyin derin dondurucuya kaldırın.

Dondurucuda sakladığınız kestanelerinizi 1 yıl boyunca kullanabilirsiniz. Nasıl kullandığımıda söyleyeyim. Dondurucudan kestaneleri çıkartıyorum, doğrudan haşlıyorum veya patlatıyorum. Haşlamasını yaparken kestanenin donmuş veya çözülmüş olmasının sakıncası yok. Ama, tavada patlatırken donu çözülmemiş olması gerekiyor. Çözülmüş kestaneyi patlattığınızda kestane kuru kalıyor. Deneyimimi paylaştım, sizde uyarsınız gali..

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir