donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir


Başınıza gelebilir, donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir? Bu yıl, derin dondurucuya taze fasulyeyi şoklamadan koymak istedim. Bahçeden, pazardan tedarik ettiğim; pişirip denediğim, sırık ve çalı fasulyelerini dondurucuya çiğ olarak koydum. Taze fasulyeleri sadece ayıkladım ve uygun irilikte doğradım. Dondurucuya koyduğum fasulyeler, daha ayını henüz doldurmuşken; bir paket sırık fasulyesini çıkarıp pişirdim. Pişirdikten sonra, sıcak sıcak bir tabak yedim. Fasulyenin tadında kokusunda bir değişiklik gözlemedim. Fasulye soğuduktan sonra olanlar oldu. Yemekte bir koku, yiyebilene aşk olsun. Kimi balık kokusu alıyor, kimi taze biçilmiş çimen kokusu alıyor. Her kafadan bir ses.. Sonuç olarak, dondurucuya çiğden koyduğum fasulyeler sorun oldu.

Kokuyu nasıl giderebileceğimi düşündüm ve fasulyeyi haşlamaya karar verdim. Bir pakette 700 gr. fasulye vardı. Tencereye bolca suyu koydum ve kaynattım. Kaynayan su içine dondurucudan çıkardığım fasulyeyi attım. Tencere tekrar kaynamaya başlayınca, 5 dakika boyunca fasulyeyi haşladım ve süzgece koydum. Süzgeci musluğun altına tuttum ve fasulyeyi soğuttum. Soğuyan fasulyeyi zeytinyağlı olarak pişirdim. Önce sıcak olarak yedim, sorun bulamadım. Fasulyeyi dolaba koydum, birkaç saat soğuttuktan sonra, tekrar tadına baktım. Yemeğin tadında, kokusunda bir değişiklik bulamadım. Sonuç: Dondurucuya çiğ olarak koyduğunuz taze fasulye çeşitlerini pişirmezden önce mutlaka, 5 dakika haşlayın ve sonra yemeğini yapın derim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir