ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt


Ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt olur mu? Evde yoğurt ekşi ise, yoğurt yapmak için (ekşi yoğurtla) süt nasıl mayalanır? Evde kendi yoğurdunu kendi yapan herkes bu sorunu yaşar. Çünkü, aynı yoğurt kullanılarak sonsuza kadar yoğurt yapılmaz. Mayanın tekrar tekrar kullanılması durumunda maya özelliğini kaybeder. Özelliğini kaybeden maya ile yapılan yoğurt ekşi olur. Ekşi yoğurtta kimsenin işine gelmez. Bu sorunun önüne geçmek için çok sık kullanılan yöntem, ekşi yoğurdun içine şeker ve tuz katarak sütü mayalamaktır. Bu yöntem de soruna çözüm olmaz.

Sütü mayalamak için iki yol vardır; ya tatlı yoğurt bulacaksınız, ya da mayayı kendiniz yapacaksınız. Kendinizin yaptığı maya birkaç gün alır. Maya acil lazım olduğu için, en kestirme yol marketten hazır yoğurt alarak sütü mayalamaktır. Hazır yoğurtla yapılan yoğurdun da maalesef ömrü kısadır. Evde ekşiyen yoğurdun derdine düştüm, kendi kendime çözüm aradım. Nihayet, çözümü de buldum.

Evde ekşiyen yoğurttan yoğurt mayası yapamak için, ekşi yoğurttan bir iki kaşık alıyor ve plastik süzgeç içine koyuyorum. Süzgeci kasenin üzerine koyuyor ve yoğurdu karıştırıyorum. En fazla 2 saat içinde yoğurt suyunu salıyor ve taş gibi oluyor. O taş gibi yoğurdu kullanarak sütü mayalıyor ve yoğurdumu yapıyorum. Yoğurdu genellikle yoğurt makinesinde mayalarım. Normal durumlarda yoğurt makinesi 1 litre sütü 2 saatte mayalar. Ekşimiş yoğurttan elde ettiğim mayayı kullandığımda, yoğurt makinesi sütü 3 saatte mayalıyor. Olsun, bir önemi yok. Sonuçta tatlı yoğurdumu yiyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

sulu sütlaç nasıl koyulaşır

pilava ne kadar yağ konur