bulgurlu beyaz lahana yemeği


Tencerede bulgurlu beyaz lahana (kapuska) yemeğimi zeytinyağı ile yaptım. Yemeği zeytinyağı ile yapmakla yemek zeytinyağlı yemek olmuyor. Zeytinyağlı yemekler genelde soğuk yenilir. Elbette, her sebze soğuk yenmez. Beyaz lahana yemeği de, soğuk yenmiyecek yemekler arasında sayılır. Malzeme listemde, tercihe göre çekilmiş sumaktan söz ettim. Lahana yemeğine; yemek pişerken veya yemek piştikten sonra sumak baharatı ilave edilebilir. Sumak ekşilik verdiği için bu yemeğe yakışır, afiyet olsun.

Bulgurlu beyaz lahana yemeği malzemesi:
  • bir kilo doğranmış beyaz lahana
  • bir çay baradağı zeytinyağı
  • bir iri soğan
  • bir silme tatlı kaşığı domates salçası
  • bir silme tatlı kaşığı tatlı biber salçası
  • iki çorba kaşığı pilavlık bulgur
  • bir tatlı kaşığı pul biber
  • bir buçuk tatlı kaşığı tuz
  • üç su bardağı sıcak su
  • tercihe göre çekilmiş sumak

Yemeğin yapımı:
  1. soğanı yemeklik doğradım ve sıcak suyu hazırladım
  2. tencereye yağı koydum orta ateşte ısıttım
  3. üzerine sırayla soğanı, salçaları koydum ve kavurdum
  4. peşinden doğradığım lahanaları kattım karıştırdım
  5. tencere kapağını kapattım, ateşi iyice kıstım
  6. arada bir karıştırarak, lahanayı 10 dakika kendi haline bıraktım
  7. süre sonunda bulguru, suyu, pul biber ve tuzu ilave ettim
  8. yemeği bir defa fokurdattım, kapağını kapadım
  9. ocak ateşini iyice kıstım
  10. ve kapuskayı bir saat pişirdim, ocaktan aldım.
afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır