Kuşburnu Çayı Nasıl Yapılır

Kuşburnu çayı nasıl yapılır? Bütün olarak kurutulmuş kuşburnu çayı demlemek için öncelikli olarak, çelik bir çaydanlığa ihtiyaç vardır. Cam, porselen ve çinko çaydanlıklarda kullanılabilir. Tek kullanılmaması gereken çaydanlık ise, alüminyum olanıdır. Çaydanlık kullanmakta amaç, kullanım kolaylığı içindir. Değilse; çelik tencere veya büyükçe bir cezvede aynı işi görür. Kağıt poşetlerde ambalajı içerisinde işlem görmüş kuşburnu çayı konumuzla ilgili değil. Bizleri ilgilendiren, üsteki resimde görünen kuşburnu çayının nasıl demlendiğidir.

Kuşburnu güzelce yıkanır ve süzülür. İhtiyacınız ölçüsünde kuşburnu ve su çaydanlık içerisine konur. Çaydanlık ocak üzerinde 10 dakika süre ile kaynatılır ve ocak söndürülür. Çaydanlık en az 4 saat süre ile dinlendirilir. Süre bitiminde tercihinize göre soğuk veya sıcak olarak kuşburnu çayınızı yudumlayabilirsiniz. Çay içerisine şeker ya da bal katkısı tercihinize kalmış. Kendim, 1 çay bardağı kuşburnunu 5 bardak su ile kaynatıyorum ve bitinceye kadar içiyorum. Sonrası tekrar demliyorum. Yani, çaydanlığın üzerine su ilave etmiyorum. Ayrıca hiçbir tatlandırıcıda kullanmıyorum, tavsiye ederim. Ekşi ekşi ne güzel..

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

sulu sütlaç nasıl koyulaşır

pilava ne kadar yağ konur