tavuk suyuna basmati pirinç pilavı

Malzemeler:
2 sb basmati pirinç 320 gr
4 sb tavuk suyu 800 ml.
2 tatlı kaşığı tuz
yağ kullanmadım

Pilavı nasıl yaptım:
2 Adet (1 kg.) tavuk butunu tuzlu suda, kısık ateşte 1 saat boyunca haşladım. Çıkan haşlama suyundan 4 su bardağını basmati pilav yapımında kullandım. Önce, basmati pirinci berrak suyu çıkana kadar (7 kez) musluk suyunda yıkadım ve süzdüm. Tencereye 4 su bardağı (800 ml.) haşladığım tavuk budunun haşlama suyundan koydum. Tavuk suyu yağlı olduğundan pilav için fazladan yağ kullanmadım.

pirinç ortaya toplanmış üzeri tabana kadar delinmiş

Tencerede tavuk suyu kaynayınca 2 su bardağı basmati pirinci tencereye ekledim. Tencere kaynayınca kapağını kapatım, ateşi iyice kıstım. Kısık ateşte pirinç göz göz olana kadar 15 dakika boyunca pişirdim ve ocaktan aldım. Tencereyi bir kez karıştırdım, pirinci tencere ortasına topladım ve tepe yaptım. Tepenin çevresini kaşık sapı ile deldim.

ocağın en küçük gözü üzerindeki mermer

Ocağın en küçük gözü üzerine 2 cm. kalınlığında mermer parçası koydum ve ocağı kısık ateşte yaktım. Üzerine pilav tenceresini kapalı olarak koydum. Tencereyi 30 dakika boyunca demlemeye bıraktım. Süre bitiminde tenceredeki pilavı bir kez daha karıştırdım ve sofraya koydum. Bu usulde basmati pilavını azeri kardeşlerimiz yapıyor, onlardan gördüm ve mükemmel sonuç aldım. Bu deneyimim meraklılar için bir fikir olabilir. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir