fırında tavuk but tarifi


Fırında tavuk but tarifi: Fırında, nerdeyse 1.5 kiloya yakın, dört tane tavuk budunu soslayarak kızarttım. Önce butları düdüklüde haşladım. Haşladığım butlar için yoğurtlu tavuk sosu hazırladım. Butları fırın tepsisine dizdim, üzerine sos sürdüm. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırında butlar kızarıncaya kadar pişirdim.

Butlar için, yoğurtlu tavuk sosunun yapımı:
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı ayçiçeği yağı
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 küçük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı silme karabiber
  • 1 çay kaşığı silme kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı tuz

Soğan ve sarımsağı rendenin ince gözünde rendeleyin, suyunu sıkın ve posasını atın. Bir kaseye bütün malzemeleri koyun ve karıştırın.

Butların haşlanması:
Düdüklü tencerede butları orta ateşte 17 dakika haşlayın, çıkarın ve süzün.

Fırında tavuk butlarının kızartılması:
Butların altına ve üzerine hazırladığınız sosu fırça ile sürün. Soslanmış butları fırın tepsisine dizin. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığınız fırına sürün ve butlar kızarıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir