düdüklüde zeytinyağlı taze bakla yemeği


Düdüklüde tencerede zeytinyağlı taze bakla yemeği yapımında, net 700 gr. taze bakla kullandım. Ayrıca 7 çorba kaşığı zeytinyağı, 1.5 çay bardağı sıcak su, 1 tatlı kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı un, bir tutam dereotu ve 1 orta boy soğan ile yemeği sonladırdım. Düdüklü tencerede yemeği, kısık ateşte 30 dakikada pişirdim ve ocaktan aldım. Peşinden yemeğin üzerine doğranmış dereotu serptim.

Bu yemeği net 1 kg. taze bakla ile yapmak isterseniz, malzemelerden sadece zeytinyağı ölçüsünü değiştirmeniz yeterli. 1 kg. taze bakla için, 1 çay bardağı dolusu zeytinyağı yeterli olur. Zeytinyağını çorba kaşığı ile ölçmek isterseniz, 10 çorba kaşığı zeytinyağı ilave etmeniz gerekir.

Bakla yemeğini nasıl yaptım: Baklayı ayıkladım ve elimle bıçak kullanmadan 3-4 cm. böldüm. Bölünmüş baklayı 2 çorba kaşığı un ile 1 litre su karışımı içine koydum. Düdüklüde yağ içinde soğanı, unu kavurdum. Üzerine bakla, şeker, tuz ve sıcak su ilave ettim ve karıştırdım. Düdüklüyü normal olarak çalıştırdım, düdük sesinden sonra ocağı kısık ateşe ayarladım. Peşinden saat tuttum ve 30 dakika bitiminde düdüklüyü ocaktan aldım. En son yemeğin üzerine dereotu ilave ettim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır