maya tutmamış yoğurt


Maya tutmamış yoğurt: Mayalanan yoğurt tutmayınca ne yapılır? Dün akşam aksilikler yaşadım. Her hafta salı günleri akşam sütçüden (3 veya 4 litre) süt alır ve yoğurt mayalarım. Yoğurt mayalama işimi bazen fırında, bazen de battaniyeye sarıp sarmalar sonlandırrım ve mayaladığım süt % 99 tutar. Sütün maya tutmadığı zamanlarım olmuştur. Hiç bir zaman süt maya tutmadı diye, sütü dökmedim. Mutlaka maya tutmayan sütü değerlendiririm.

Dün akşam 3 lt. sütü kaynattım. Her zaman olduğu gibi mayaladım, fırını biraz ısıttım ve tencereyi fırının orta rafına koydum. Beş saat sonra tencereyi fırından alıp buzdolabına kaldırmak istedim. Ne var ki; tenceredeki süt aynen bıraktığım gibi duruyor, süt maya tutmamış. Sütün maya tutmamasının kendi hatam olduğunu kabul ettim. Çünkü dışarda kar fırtınası vardı ve bu olumsuzluğu hesaba katmamıştım.

Sütü kurtarmamın iki yolu vardı ve birini uygulamam gerekiyordu. Sütü ya peynir yapacaktım, ya da yoğurt. Ben ikincisine karar verdim. Sütü fırından çıkardım, ocağın üzerine koydum. Ocağı yaktım ve sütü el yakmayacak derecede ısıttım. Tencereyi ocaktan aldım ve battaniye ile iyice sardım ve sabahı bekledim. Sonuç, süt (resimde görünen) taş gibi maya tuttu.
mutfakbilgileri©

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir