fırında hamur mayalama

Fırında hamur mayalama: Mayalı hamur hazırlarken en önemli konu, hamurun en kısa zamanda maya'ya gelmesidir. Yani, yoğurduğumuz hamurun kabarması ve iki katına çıkmasıdır. Hamurun kabarmasını sağlayacak iki etken vardır. İlki, hamur yoğururken tarihi geçmemiş maya ile ılık su kullanmakdır. İkincisi ise, yoğurulan hamuru kabarıncaya kadar ılık bir ortamda tutmaktır.
Yaz aylarında hamur mayalama sorunu pek yaşanmaz. Sorunun kış aylarında yaşandığını herkes bilir. Bu konu da kendim iki yol kullanıyorum. Fırınımı 40°C'ye ayarlayıp, hamuru fırına koyuyorum ve iki katına çıkıncaya kadar bekliyorum.

Ya da, tabanı kalın çelik tencereyi ocakta el yakmayacak şekil de ısıttıktan sonra, hamuru içerisine koyuyorum. Üzerini kalın gazete kâğıtı ile sarıyor ve bez örtüyorum. Bir süre sonra hamurum mayalanmış oluyor. Son zamanlarda bu buluşumu kullanıyorum. Tavsiye ederim.
serasera©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir