közleme tavası harika

Közleme tavası harika, işe yaradı. Mutfaklarımızda yapılan işleri zorluk derecesine göre sıralama yapsak, sanıyorum ilk üç içerisinde sebzelerin közlenmesi yerini alır. Özellikle mevsiminde patlıcan biberleri közlemek, sizleri bilmiyorum ama kendimi zorlayan bu sebzelerdir. Sebzeleri közlerken en pratik yöntem ocağı kullanmaktır. Eğer közleyeceğimiz sebze az ise, en geçerli olan yöntemdir. Fazla közlenecek sebzeler için en ideal közleme yerleri fırınlardır. Fırın tepsisi içerisine doğrudan veya alüminyum folyo'ya sarıp dizdiğimiz sebzelerin közlenmesi basit olamasının yanında fazlaca fırını kirletmez.

Piyasada sebzeleri közlemek için birbirlerine benzer değişik şekillerde ocak üzeri kullanılan közleme tavaları mevcuttur. Bu tavaların hiç birini bu güne kadar kullanmadım. Közleme için kullandığım emaye büyük bir tavam mutfağımda her zaman elimin altındadır. Ve hatta kışın bu tava ile kestaneleri közler ve fındık dahi kavururum. Çok da memnunum aletimden.

Resimde gördüğünüz közleme tavasını yakın zamanda tavsiye ile aldım. Kapya biber ve patlıcan közledim, yani denedim. Kendi kullandığım közleme tavamın yerini tuttuğunu söyleyemem. Çünkü tavam ocağımı hiç kirletmez. Bu tavanın közleme işini çok iyi yaptığını söyliyebilirim. Fakat, tavanın alev kanatcıkları arasından kaçan yanmış kabuk parçacıkları ve bir kaç damla sebze suyunun ocağımı kirlettiğini söyliyebilirim. Bu kadarcık kirlenmeyi gözardı edersek, sonuç olarak kullanılabilir közleme tavası olduğunu söyleyebilirim, tercih sizin.
Mutfağınızda kolaylıklar dileği ile,
serasera©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur