Kombu Çayı 'Kombucha'

Kombu Çayı 'Kombucha' Üzerinde yüzlerce senaryo üretilen ve tartışılan bir mantar ve bu mantarın içerisinde yaşadığı çay. Belirli ölçüde ki şeker, su ve demlenmiş çay karışımı içerisinde üreyen bu mantarın mayalanması ile elde edilen sıvı. İçimi hoş kimilerine göre gençlik iksiri olarak adlandırılmaktadır. Merakımdan dolayı bu mantarı yıllar öncesi tedarik ettim, ürettim ve çayını içtim. Bir sebeple kombu mantarı ile uğraşmaktan vazgeçtim.

Kombu kabı içerisinde mayalanıyor

Aradan zaman geçti nette izine rastladım. Aradım taradım ve üreticisini buldum ve tekrar mantarla ilgilenmeye başladım. O gün bugün, kombu çayımı yapar yapar içerim. Faydasını görmemiş olsam bu kadar uğraşmam herhalde. Örneğin, kışın grip olmam ve yıllar sonra rastladığım arkadaşlarım genç kalışımın sırrını hep öğrenmeye çalışırlar, bir türlü sırrımı söylemem. Mutlaka tek başına kombu çayı değildir desem de birazcıkta çayda haklılık payı vardır. Mutfağınızda kolaylıklar dileği ile,
serasera©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir