kefir nedir? şişe kefirden evde kefir yapımı

Kefir nedir? Şişe kefirden evde kefir yapımı: Koyu ayran yoğunluğunda, hafif ekşimsi tadı olan, sağlık iksiri diye adlandırılan bir içecek. Kefir mayası ise, resimde gördüğünüz şekilde karnabahara benzeyen bir görünümdedir. Kefir ve Kefirin tarihi bilgileriyle ilgili net'te çok detaylı anlatılmış bilgilere ulaşabilirsiniz.


Kefir konusunu kendi deneyimlerimi ön plana çıkartarak anlatmaya çalışacağım. Kefirin ne olduğunu öğrendikten sonra, kefir içeceğini kendim üretmek istedim. Bu konuda çok bilgi belge edindim. Sonuçta, bütün bilgiler Kefir içeceğini üretmek için, kefir mayasının şart olduğunu söylüyordu. Kefir merakımdan dolayı, maya aramaya başladım. Ne kadar çaba sarf ettimse de kefir mayasına ulaşamadım. Bir yerlerden elime bilimsel bir yazı ulaştı. Kefirin, kefir içeceğini kullanılarak da üretilebileceğini yazıyordu. Bu yolu denedim ve uzun bir süre bu yöntemle kefir ürettim. 


1 Litre pastörize süte, 2 yemek kaşığı kefir içeceği koyuyor, sütü 24 saat beklettikten sonra süt, kefir içeceği halinde mayalanıyordu. Fakat, aynı mayayı çok kez kullanmaktan, bir süre sonra kefir içeceğinin tat ve aroması bozuluyordu. Ben de, marketten 1 Şişe kefir alıyor tekrar başa dönüyordum.  

Bir gün ailemden biri, kefirle ilgili merakımı bildiği için, Kefir mayasını bir yerlerden tedarik etmiş ve tarafıma hediye etmişti. O anımı ve sevincimi unutamam. O günden beri kendi kefir içeceğimi kendim üretirim.Sağlık açısından çok değerli besin kaynağı olan Kefir İçeceğini tüketmenizi tavsiye ederim.
Mutfağınızda kolaylıklar dileği ile,
https://tatlar.blogspot.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır