etli çiğ köfte ölçüsü


Etli çiğ köfteyi severim; bu yüzden bazen kendime, bazen yakınlarıma sıklıkla etli çiğ köfte yaparım. Çiğ köfte yapımında yörelere ait fazlasıyle çiğ köfte tarifi denedim. En son kendi tarifimi, deneyimlerim sonucu ortaya çıkardım. Etli çiğ köfte tarifimde malzeme çeşitlerini bir tarafa koyarsak, en önemlisi etli çiğ köfte yoğururken kişi başına ne kadar malzemeye ihtiyaç olduğunu tesbit ettim. Şimdilerde iki kişiden tutun da, 20 kişiye yetecek miktarda etli çiğ köfteyi yapabiliyorum. Övünmek gibi olmasın; şimdiye kadar yoğurduğum etli çiğ köftemi yiyenlerden "şöyle olsaymış" önerisi almadım. Etli çiğ köfte ölçülerimi dikkate alırsanız, yaptığınız etli çiğ köfte yüzünüzü kesinlikle güldürür.

Çiğ köfte yapımında kullandığım malzemeler: Köftelik ince bulgur, köftelik yağsız (iki kez çekilmiş) dana kıyması, kuru soğan, taze soğan, sarımsak, maydanoz, rendelenmiş domates, domates salçası, biber salçası, isot biberi veya pul biber, karabiber, kimyon ve tuz. Çiğ köfte yoğururken baharat ölçülerini, çiğ köfteyi yiyecek insanların acı sevip sevmediğine bağlı olarak ayarlıyorum. Yoğurduğum çiğ köfteyi acı seven veya sevmeyen insan sayısına göre bölüyor ve baharatını ona göre ayarlıyorum. Çiğ köfteye ilave edeceğim tuz miktarını, kullandığım salçaların tuzluluk oranına göre dikkate alıyorum.

Çiğ köfte malzemesi; bir kişi için 100 gr. çiğ köftelik bulgur ve 100 gr. çiğ köftelik dana kıyması kullanıyorum. Bu ölçülere bağlı kalarak çiğ köfte malzeme miktarını hesaplıyorum. Çoğu zaman etli çiğ köfteyi iki kişi için yapıyorum. Zaten bu (iki kişilik) ölçüden aşağı çiğ köfte yoğurulmaya değmez. Orta acılı 2 kişilik çiğ köfte malzemelerim de şöyle: 200 gr. ince bulgur, 200 gr. kıyma, 1 kuru soğan, 1 diş sarımsak, 1 rendelenmiş domates, 1 tatlı kaşığı domates salçası, 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 tatlı kaşığı isot biberi, 1 tatlı kaşığı pul biber, birer çay kaşığı karabiber, kimyon ve salçaların tuzuna göre tuz miktarını ayarlıyorum. En son, yeter miktarda doğranmış taze soğan ve maydanoz ilave ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

sulu sütlaç nasıl koyulaşır

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur