tavuk sulu arpa şehriye çorbası


Tavuk sulu arpa şehriye çorbası tarifi: Çoğu insan, tavuğun suyundan yararlanamadığını düşünerek; zorda kalmadığı sürece, fırında tavuk kızartmak istemez. Ne diyelim, tasarruf açısından böyle düşünen insanlar haklıdır. Tavuğu haşlarsa, tavuğun suyundan da yararlanır. Oysa ki, fırında tavuk kızartılırken belirli kurallara uyulursa, fırında kızartılan tavuğun hem de yoğunlaşmış suyu çıkar. Yapılması gereken; tavuk kızartırken tepsi içine fırın kağıtı yayıp, üzerine tavuğu yatırmaktır. Ya da, tavuğu fırın poşeti içinde kızartmaktır. Tavuk doğrudan tepsiye yatırılırsa, mutlaka bazı yerlerden sızan yağ yanıp kömürleşecektir. Yanıklık, tavuk suyunu acılaştıracak ve yanık kokusu vereceğinden kullanılmaz hale getirecektir.

Uzatmıyayım, resimde gördüğünüz arpa şehriye çorbasını, fırında kızarttığım piri piri soslu tavuk suyundan yaptım. Normalde, tavuk suyu ile arpa şehriye çorbası yapmış olsam; bu denli lezziz olmazdı. Piri piri sosu'nun içindeki malzemelerle tavuk suyu karışınca, ortaya süper ötesi bir şehriye çorbası çıktı. Tavuk suyunu fırın tepsisinden nasıl aldım: Tavuğu kağıtlı tepsi içinde kızartığımdan, tavuktan çıkan suyun yanma olayı gerçekleşmedi. Bu sayede, tepsi içinden kızarttığım tavuğu aldım ve kağıt üzerine 2 su bardağı sıcak su döktüm. Döktüğüm su ile kağıdı fırça ile temizledikten sonra, çöpe attım. Tepsinin içindeki suyu bir taşım kaynattıktan sonra da süzekte süzdüm ve kaseye koydum.


Arpa şehriye çorbasını nasıl yaptım: Tavuk suyunu 4 su bardağı suya tamamladım. Tencereye 4 yemek kaşığı normal doldurulmuş arpa şehriye koydum ve orta ateşte rengi dönünceye kadar (1-2 dakika) kavurdum. Üzerine 2 kaşık zeytinyağı ve 4 bardak tavuk suyunu koydum, tencere kaynamaya başlayınca kapağı kapadım ve ocağı iyice kıstım. Kısıkta 10 dakika tencereyi kaynattıktan sonra, bir kase (100 gr.) dolusu didilmiş tavuk etini koydum. Tencereyi tekrar kaynattıktan sonra kıstım ve 5 dakika bitiminde ocağı söndürdüm. Çorbanın tuzunu ayarladım, yarım limon sıktım ve üzerine maydanoz serptim. Denerseniz, memnun kalacağınızı tahmin ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

sulu sütlaç nasıl koyulaşır

pilava ne kadar yağ konur