evde galeta unu nasıl yapılır


Evde galeta unu nasıl yapılır? Evde galeta unu sıklıkla kullanılır. Kimileri galeta unu'nu hazır alır, kimileri ise kendi yaptığını kullanır. Mutfağımda zorda kalmadığım sürece, hep kendi yaptığım galeta unu'nu kullandım. Önceleri galeta unu'nu hazır satılanlara (koyu renkli) benzeterek yaptım. Zaman içerisinde, galeta ununun fazla kızarmış olmasının sünger olma özelliğini yitirdiğini düşünerek, bayat ekmekleri az kızarttım ve öyle galeta unu yaptım. Şimdilerde, galeta ununu koyu renkli değil açık renkli olarak kullanıyorum.

Bizim evde ekmek artması olmaz. Bu nedenle de bayat ekmeğimiz bulunmaz. Galeta unu yapmak için; fazladan ekmek alır, kabuğunu soyar, dilimler ve bez torba içerisinde kurumasını beklerim. Ekmek dilimleri kuruduğunda, fırında 150°C derece ısıda 15 dakika tutar ve çok hafif kızartırım. Kızaran ekmek dilimlerini mutfak robotunda un ufak olmayacak incelikte çekerim. Hazırladığım galeta ununu cam kavanoza koyar, ağızını kapatır gerektikçe kullanırım. Kavanozu mutfak rafında tutarım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur