donmuş et tencerede nasıl haşlanır?


Donmuş et tencerede nasıl haşlanır? Kendime özgü saydığım ve ihtiyaç duyduğumda kullandığım, kolay et haşlama yöntemimi sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım. Şöyle ki: Etli yemek yaparken en fazla, dana döş etini kullanırım. Kasaptan bir kilo dana döş eti alır, evde orta irilikte kuşbaşı doğrar, 150-200-250 gr. ölçülerinde buzdolabı torbasına kor ve derin dondurucuda saklarım. Anlaşılacağı gibi, yemek yapmak için dondurucuda her daim etim bulunur.

Dana etli yemek yapmak istediğimde, dondurucudan eti çıkarır, mikrodalga fırında çözdürür ve kullanırım. Dana eti geç pişen et olduğundan, yemekte doğrudan kullanmazdan evvel, eti  yapacağım yemeğin pişme süresine göre, yarı pişmiş veya tam pişmiş olarak haşlarım. Kuşbaşı doğranmış dana döş eti, tencerede en kısık ateşte bir saat on beş dakikada yumuşacık haşlanır.

Donmuş et haşlama: Resimde gördüğünüz et 250 gr. dondurulmuş dana döş etidir. Eti önce çözdürdüm. Ardından tencereye eti ve iki su bardağı soğuk su koydum. Bir taşım kaynattım. Üzerinden köpüğünü aldım ve tencerenin kapağını kapattım. Peşi sıra ocağı iyicene düğmeyi sola çevirerek kıstım ve eti 1 saat 15 dakika pişirdikten sonra ocaktan aldım. Tencerede yarım su bardağı et suyu kaldı. Bu suyun kalacağını biliyordum. Çünkü, o kalan suyu yapacağım mantar kavurmasında kullanacaktım ve öyle yaptım. Eti haşlarken 1.5 su bardağı su kullanırsanız etin piştiğinde tencerede su kalmaz, bilesiniz.
mutfakbilgileri©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir