evde tulumba tatlısı yapılır mı? yapılır


Evde tulumba tatlısı yapılır mı? yapılır. Yapımı en kolay tatlı çeşitlerinden biri, tulumba tatlısıdır. Şerbetini önceden yapıp soğuttuktan sonra, geriye hamurunu hazırlayıp ılık yağ içerisinde kızartmak kalıyor. Bilirsiniz, pasta, kek ve tatlı çeşitleri kesin malzeme ölçüleriyle yapılır. Göz kararı malzemelerle yemek yapılabilir, ama tatlı çeşitleri asla ölçüsüz yapılamaz. Tulumba tatlısı yapımında hamura şekil vermek için, tulumba tatlısı aleti gerekir. Bu aletin yerine krema sıkma torbası kullanılabildiği gibi, plastikten basit, ucuz krema sıkma aletide kullanılabilir. Resimde görününen tulumba tatılsının küçük olanlarını (ne alırsan bir milyon mağzasından 3 TL 'ye aldığım) plastik aletle, büyük olanlarını ise, orijinal krema sıkma torbasıyla yaptım. Bu basit plastik aleti altaki resimde görebilirsiniz.

Evde tulumba tatlısı nasıl yapılır? sorusuna cevabımı, bol resimlerle tariflemeye çalışacağım; dilerim paylaşımımdan yararlanabilirsiniz. Tulumba tatlısını evde sıklıkla yaparım. Bu yüzden, her zaman buzdolabında soğuk şerbetim hazır bulunur. Şerbetimi şöyle hazırlarım; yarım kilo toz şekerle yarım kilo suyu tencereye koyarım. Su kaynamaya başlayınca yarım limonu sıkar, ocağı kısar ve şerbeti 15 dakika kaynattıktan sonra şerbeti soğumaya bırakırım. Çünkü, tulumba tatlısı'nın şerbeti ılık veya soğuk olması gerekir. Tatlının hamurunu genellikle bir yumurta kullanarak yaparım. Bir yumurta ile yapılan tulumba tatlısı iki kişiye fazlasıyle yeter. Eğer, fazladan tatlı yapmak istersem yumurta sayısını ve diğer malzemelerin katlarını kullanırım.


Adım adım, evde tulumba tatlısı yapımı:
Bu tarifim size, yeni yılla birlikte armağanım olsun. Nette doğru tarifi bulmanız mümkün olmayabilir.

Tava içine 1 çay bardağı su, 1 çay bardağı un, 1 çorba kaşığı zeytinyağı ve bir çimdikte tuz koydum.


Tavayı ocağın büyük gözüne koydum ve ocağı yaktım. Gaz ayar düğümesini sola tamamen yasladım.Tavadaki malzemeleri karıştıra karıştıra bulamaç haline getirdim.


Ta ki, bulamaç koyu hamur haline gelene kadar 3 dakika bulamacı pişirdim ve ocaktan aldım.


Hamuru iyice soğuttuktan sonra ortasına bir tane yumurta kırdım.


Ardından hamurla yumurtayı avucumun içinde sıka sıka güzelce yoğurdum.


Peşi sıra hamuru yıldız uç takılı plastik sıkma aletinin içine doldurdum.



Ardından bir tavanın içine iki su bardağı ayçiçek yağı koydum. Tavayı ocağın büyük gözü üzerine koydum ve ocağı yaktım. Gaz ayar düğmesini tamamen sola yasladım. Yağ ılıyınca aleti sıkarak (istediğim belirli uzunlukta ve belirli miktarda) hamuru sıktım ve bıçak yardımı ile keserek yağın içine saldım.


Hamurlar tamamen kızarıyıncaya kadar ocağın ayarını bozmadım. Hamurların alt tarafı 7 ila 8 dakika arasında kızarınca, hamurların üzerine maşa ile dokunarak kızarmamış üst kısmını alta döndürdüm. 7 ila 8 dakikada hamurları tekrar kızarttım ve tamamen kızaran hamurları maşa ile soğuk şerbetin içine attım. Kızarmış hamurların 5 dakika şerbette kalması yeterli oluyor. Süre bitiminde tulumba tatlısını şerbetten çıkardım. Ha söyleyeyim, tulumba hamurları çok uysal, kızarmamış yönünü yağ içine döndürmek için; üsteki tırtılın birine bıçak veya maşa ucuyla aşağı yönde bir tık yapın, hemencecik dönüveriyor.

Tatlının son hali 



Aklınızda bulunsun:
Bir yumurta ile yapılan tulumba tatlısı, ancak bir çay bardağı ölçüsünde şerbet çeker. Geriye kalan şerbeti bir kavanoz içine koyun, ağızını kapayın, buzdolabında saklayın. Gerektiğiğinde çıkarın soğuk soğuk kullanın. Kızartma yağını ilk defa kullanacaksanız, yağı kızgın hale gelinceye kadar ısıtın. Ardından soğuttuktan sonra tulumba hamurunuzu kızartın. Çünkü; hamur çok düşük yağ ısısında kızardığından, tulumba tatlınıza çiğ yağ kokusu siner. Ayrıca, kızartma yağı yanmıyacağından yağınızla defalarca tulumba tatlısı yapabilirsiniz. Artan yağınızı kapalı olarak istediğiniz şekilde saklayabilirsiniz. Ben bu ayrıntılarla tulumba tatlısı yapıyor ve yiyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır