evde mısır közleme


Evde mısır közleme nasıl yapılır? Bilirsiniz, mısır yüksek ısıda közlenir. Ev şartlarında yüksek ısı kaynakları sınırlıdır. Özellikle apartman koşullarında yaşıyorsanız eğer, balkonda mangal sefası hayaldir. Mangal ateşi olmayan bir yerede elbette gereği gibi mısır közlenmez. Daha öncesinde mısır közleme ile ilgili, bir yazı yayınlamıştım. O yazımda ev şartlarında mısır közlenemiyeceğinden söz etmiştim ve haklıydım. Mutfağımda bulunan bütün ızgara çeşitlerini kullanarak mısır közlemeyi denemiş ve başarılı olamamıştım. Közlediğim mısırların sadece yüzeyi piştiğinden olması gereken lezzeti yakalayamıyordum.

Bir gün, aklımdan geçen bir yemeğin üstten ısıtmalı elektrik ızgarasında yapılabileceğini düşündüm. Mağzaya gittim ve üstten ısıtmalı elektrikli (tüp rezistanslı) ızgara satın aldım. Aldığım ızgara çeşitli boylar arasında en küçüğü idi. Izgaranın boyutları yüzünden düşündüğüm yemeği yapamadım. Izgarayı alırkende böylesi bir açmazın olabileceğini biliyordum. Izgaraya 20 TL ödeyeceğim için fiyatı cazip gelmişti, başka işlerde kullanacağımı düşündüm. Şimdi ise, ızgaranın mısır közleme işini hakkıyle yerine getirdiğini söyleyebilirim. Mısırı seviyor ve evde mısır közelemek istiyorsanız eğer; resimdeki alete sahip olmalısınız der, tavsiye ederim.

Not:
Bu aletle süt 2 mısırı 15 dakikada, süt 5 mısırı 30 dakkikada çevire çevir közlüyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

sulu sütlaç nasıl koyulaşır

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur