kefir mayası neden salyalanır


Kefir mayası neden salyalanır sorusuna cevap vermek için; sanıyorum, konuyu başından ele almam gerekir. Kefir mayasını 2007 yılının ilk aylarında edindim. Bir yakınım hediye olarak bana, küçücük bir cam kavanoz içerisinde verdi. Süt dolu kavonozun içerisinde "iri fındık büyüklüğünde ve süt renginde" kefir bulunuyordu. Birde, yanında A4 kağıda yazılmış ve fotokopi ile çoğaltılmış kefir konusunda her türlü bilgiye sahip bir yaprak notta vardı. Kefir mayasını notta yazılı bilgilerle 17 Ekim 2007 tarihine kadar mayaladım ve tükettim.

Bu sırada kefir mayası kendi kendine çoğalmaya başladı. Çoğalan mayanın bir bölümünü "verdiğim tarihte" plastik torba içine koydum ve üzerinede süt ilave ettim, derin dondurucuya kaldırdım. Kefir mayalama ve tüketme işim ta, 13 Ocak 2010 tarihine kadar devam etti. İşte bu tarihe kadar, her şeyi ile yolunda giden kefir mayasının çevresinde salya görünmeye başladı. Maya sütü mayalıyor ve kefir içeceği oluşuyor, ama mayayı süzdüğümde kefirin çevresinde yumurta akına benzeyen ve sünen salya bırakıyordu.


Bu salya kefir içeceğinede bulaşıyordu. Haliyle, salya sebebiyle kefiri içmedim döktüm. Elimdeki kefir mayasını yıkadım süzdüm ve süt içerisinde derin dondurucuya kaldırdım. Böylelikle 2007 tarihinde başlayan kefir serüvenim 2010 tarihinde sonlanmış oldu. Ha, unutmadan söyleyeyim; o tarihe kadar tedbir için dört poşet dolusu kefir mayasını derin dondurucuda saklamıştım. 17 Ekim 2014 tarihinde aklıma kefir mayaları geldi.  Dondurucudan bir tanesini çıkarıp çözdürdüm ve sütü kefir mayası ile mayaladım.

Ne var ki kefir mayası sütü mayaladı, ama kefir içeceği haddinden fazla salyalandı. İçeceği kullanmadım, döktüm. Resim salyalanmış kefir mayasına ait. Kefir mayasını çok kez yıkadım, salyasını gideremedim. Elime büyüteç aldım ve kefiri inceledim. Gördüğümde kefir taneleri tamamen şeffaflaşmış ve balon gibi şişmişti. Taneleri patlattığımda içerisinin jelle dolu olduğunu gördüm. Yani, kefir mayası tamamen jelleşmişti. Bu jel, yumurta akı kıvamında kaygan ve sünekti. Sonuç olarak "kendimce diyorum ki" büyük olasılıkla kefir mayası ölmüş olabilir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir