kombu mantarı nasıl saklanır


Kombu mantarı nasıl saklanır? Bir nedenle sürekli kombu çayı kullananların en büyük zorlukları, kombu mantarını nasıl saklanacağına dair bilgi eksikliğidir. Kombu mantarı, kefir mantarı gibi dondurularak saklanamıyor. Mantar dondurulduğu anda ölüyor ve bu sebeple derin dondurucuda kombu mantarının saklanması mümkün olmuyor. Mantarı canlı tutmak için, sürekli kombu çayı üretmek gerekiyor. Üretimin sonu olmadığından bir yerde insan kombu çayı içmekten vazgeçebiliyor.

Kombu çayını insanlar, yararını gördükleri için "kendilerine göre" bir nedenle içerler. Kombu çayı yapmak ve özellikle saklamak uğraştırıcı bir iştir. Ben gibi ara sıra kombu çayı içenler için, kombu mantarını saklamak başlı başına sorundur. Mantarı uzun süre saklamanın yolarını "deneme yanılma yöntemiyle" çok araştırdım. En son bulduğum yöntemle kombu mantarını 4 ay süre ile saklayabiliyorum. Belki bu yöntem biliniyor olabilir, araştırmadım.

Kombu mantarını saklamak için; hazırladığınız kombu çayı ile birlikte bir parça kombu mantarını "kola veya su şişesi içerisine" koyun ve sıkıca ağızını kapatın. Üzerine saklama tarihini yazın ve buzdolabı raflarından biri üzerine koyun. +3°C ila +4°C derecede 4 ay süre ile mantar canlılığını koruyor. Çok kez denedim ve sonuçtan memnun kaldım. Yalnız dikkat etmelisiniz; saklayacağınız kombu çayı şişesini hareketli olan, buzdolabı kapağındaki raflara koymayın. Hareketten dolayı şişeyi patlatabilirsiniz.
seramutfak©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir