Kabak Çiçeği Nasıl Saklanır

Kabak çiçeği nasıl saklanır? Kabak, kabakgiller ailesinden sürüngen gövdeli, sarı çiçekli bir bitkidir. Balkabağı, Sakızkabağı, Helvacıkabağı diye anılan bir çok çeşiti vardır. Kabak çiçekleri yaz mevsiminde, günün erken saatlerinde güneş doğmadan toplanır. Çiçekler toplanırken çiçeğin meyvesiz olmasına dikkat edilir.
Güneş ısısı, kabak çiçeğinin pörsümesine neden olur. O nedenle çiçeğin toplanması ve kullanılması çabukluk gerektirir. Mutfaklarımızda kabak çiçeği kullanılarak çeşitli yemekler yapılır. Yemek çeşitleri yöreden yöreye değişiklik göstersede genelde kabak çiçeğinin etli ve etsiz dolması, kızartması, salatası, bulgurlu veya pirinç katkılı gül cacığı yemeği yapılır.

Kabak çiçeği derin dondurucuda saklanabilir. Kendim kabak çiçeğini kış aylarında kullanmak için, derin dondurucuda saklıyorum. Tedarik ettiğim kabak çiçeklerinin ucu sivri ve dikenli olan beş parçalı yeşil çanak yapraklarını ayıklıyorum. Turuncu renkli taç yaprakları ise, bıçakla ince ince kıyıyorum. Kıyılan kabak çiçeklerini ihtiyacım ölçüsünde buzdolabı poşetlerine dolduruyor ve dondurucuya kaldırıyorum. Yemeğini yaparken, donmuş kabak çiçeğini çözdürmeden yemekte kullanıyorum.
Mutfağınızda kolaylıklar dileği ile,
https://tatlar.blogspot.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

donmuş taze fasulye kokusu nasıl giderilir

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır