Pırasa

Bir kış sebzesi olan pırasa, mutfaklarımızda geniş bir kullanım alanına sahiptir. Sofralarımızda, çorbası, etli ve etsiz yemekleri, dolması, böreği, zeytinyağlısı, mücveri, salatası ve kavurması yapılarak yerini alır. Pırasa her ne kadar kış sebzesi olsa da, yılın diğer mevsimlerinde piyasada, büyük marketlerin sebze reyonlarında satışa sunulmaktadır. Ayrıca, gıdaların saklama koşularına uyularak, derin dondurucuda saklanabilmektedir. Kendim yaz mevsimi için, 600 gr. paketler haline, her yıl 2 paket derin dondurucu da muhafaza ederim. Pırasyı, 4 cm. uzunlukta doğrarım.
Tencerede kaynayan su içerisinde, 2 dakika şok haşlama yaparım ve süzgeçe alır, soğuk sudan geçiririm. Pırasayı soğuttuktan sonra, plastik torba ile ambalajlar dondurucuya kaldırırm. Yaz mevsimi içerisinde tüketirim. Pırasa besin değeri olarak, protein, karbonhidrat, B, C ve K vitaminleri, demir, bakır, kükürt, iyot, silisyum, potasyum, manganez, kalsiyum gibi mineralleri içeren, beslenmemiz için gerekli ve değerli bir besindir.
Mutfağınızda kolaylıklar dileği ile,
http://tatlar.blogspot.com/