yoğurt makinesi her eve lazım

Yoğurt makinesi her eve lazım. Yıllar öncesi, çok heveslenerek almış olduğum yoğurt makinesinin resmini görmektesiniz. Ne var ki, makinede ilk yoğurt yapma deneyimim başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Makinenin kullanma talimatını içeren el kitapcığını, tekrar takrar okuyarak nerde ise, ezberlemiştim. Makinenin talimatında yoğurt yapmanın bütün incelikleri, herkesin analayabileciği bir dille yazılmıştı, kusursuzdu. Gel gör ki, mayaladığım yoğurt ya ekşi oluyor, ya da sıvı oluyordu. Her tür süt ve yoğurt mayasını denememe rağmen, makineme yoğurt yaptıramadım. Makinem hevesime pes ettirdi, kutusu içerisine koyduğum makinemi mutfağımın gözden ırak bir bölümüne kaldırdım.


Neden sonra, yoğurt makinemi kullanmak için kutusundan çıkardım, kitapçığını tekrar takrar okudum. Kitapçık içersinde hangi sütten yoğurt yapılmaz diye bir bölümü vardı. Zaten, makinede uygulamadığım tek yer orada yazılı olanlardı. Şöyle yazıyordu, (karton muhafazalı, uzun süre dayanıklı sütten yoğurt yapılmaz) bu not kitapçık içerisine yazılmış ve ayrıca bir etiket olarak kitapçığın içerisine konmuştu. Bu uyarı yazısına aldırmadan, kutu süt aldım ve yoğurdu mayaladım. Sonuçta, bu uyarı yazısını yazan kişiyi dahi şaşırtacak sonuçla karşılaştım. Taş gibi ve tatlı yoğurt mayalamıştım. O günden beri makinemi her hafta, her tür süt kullanarak yoğurt mayalamak için kullanırım. Doğru süt seçimi elbette günlük süttür.

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir